Ydelser
Vi indleder jeres projekt med et helhedsperspektiv og en grundig dialog, som giver os indblik i jeres udfordring, organisation, tidsramme og mål. Herefter tilrettelægger vi processen, som ofte rummer en eller flere af nedenstående ydelser.
Samskabelse
Involvér bredt og skab løsninger med succes
Om det er nye kommunale services, udvikling af foreninger, landsbyer eller steders potentialer – eller det drejer sig om at skabe nye forretningsmodeller, så er samskabelse en oplagt vej til at opnå ejerskab, engagement og mere bæredygtige løsninger.
Samskabelse handler om at skabe løsninger med borgere, brugere, kunder, eksperter, interessenter og medarbejdere – det vil sige de mennesker og organisationer, der skal bruge, berige og realisere løsningen.
En samskabelsesproces i Share Republic står i designtænkningens navn. Vi fungerer både som proceskonsulenter og aktive medskabere. Vi bringer inspirerende forstyrrelser ind i processen og hjælper med at validere, kvalificere og visualisere løsningen, så I opnår innovationshøjde, engagement og ambassadøreffekt.
En samskabelsesproces indeholder eksempelvis strategisk planlægning og rammesætning, interviews og observationer, workshops og udarbejdelse af indsigter, strategi og idékatalog.
#velfærdsdesign #destinationsudvikling #forretningsudvikling

Samskabelse – Lokalområder med kant
Silkeborg Kommune
1) Planlægning og projektledelse af samskabelsesprocesser med borgere, embedsfolk og politikere
2) Etnografisk research samt interviews med ressourcepersoner
3) Facilitering af borgerworkshops og -møder i 5 udvalgte landsbyer
4) Udvikling af strategier for udvikling, tiltrækning og synlighed med afsæt i stedbundne potentialer og ressourcer i landsbyerne
5) Udvikling og formidling af landsbyernes signatur, værdiposition, idébank og indsatsområder på kort og længere sigt
Eksempler på erfaring med samskabelse

Udviklingsstrategi – bred inddragelse og lokal forankring
Ringkøbing Fjord Turisme
1) Strategisk planlægning, rammesætning og projektledelse af samskabelsesproces med destinationens +100 medlemmer og turismeaktører
2) Facilitering af workshops med en samlet varighed på 30 timer
3) Udarbejdelse af udviklingsstrategi indeholdende bl.a. stedbundne potentialer, styrkeposition, brand strategi, vision, mission og indsatsområder
4) Udarbejdelse af præsentationsmateriale og afholdelse af præsentationsmøder
5) Udvikling af visuel identitet, designmanual, fysiske touch points og digitale kommunikationsplatforme
Design antropologi
Find kimen til innovation og forandring
Med inspiration i antropologi, etnografi og kvalitativ metode skaber vi indsigter, der kan vise årsager til udfordringer, og være kimen til innovation, udvikling og forbedring af jeres ydelser.
Vi opnår en en dyb forståelse for den følelsesmæssige og fysiske kontekst, som medarbejdere, brugere og kunder befinder sig i – og vi afdækker de idealer, motivationer og barrierer, de ikke selv er bevidste om, men som ofte styrer deres adfærd og beslutninger.
Med design antropologi får I adgang til nye indsigter, der kan danne grobund for strategiske beslutninger, produkter og services, der imødekommer reelle behov og dermed præsterer bedre.
#interviews #observationer #userjourneys #serviceblueprint #mysteryshopping

Velfærdsdesign – Misbrugsbehandling med borgeren i centrum
Kolding Kommune
1) Planlægning og projektledelse af samskabelsesproces med borgere, medarbejdere og ledere
2) Design antropologi – interviews, observationer, samtalesaloner, service blue print og user journeys med borgerne selv, samt pårørende og professionelle omkring dem
3) Facilitering af løsningsworkshops med medarbejdere i Misbrugsorganisationen
4) Facilitering af bruger/ekspertpaneler til feed back
5) Færdigudvikling af indsigter, indsatser, mulighedsrum og værktøjer, der fungerer som strategisk afsæt og inspiration til udviking af stofmisbrugsbehandlingen i Kolding Kommune
Eksempler på erfaring med design antropologi
Designdreven landsbyudvikling – Landsbyen Lever
Kolding Landsbyforum og Kolding Kommune
1) Planlægning, procesledelse og facilitering af design(thinking)proces med inddragelse af Kolding Landsbyforums 20 landsbyer
2) Feltstudier i landsbymiljøerne
3) Interviews med 25 ressourcepersoner; eksperter, interessenter og borgere
4) Afholdelse af borgerworkshops og -møder
5) Formidling og visualisering af indsigter og mulighedsrum for udvikling, engagement, organisering, tiltrækning og synlighed
6) Udvikling af strategi for udrulning og forankring i landsbyerne

Strategi- og forretningsudvikling
Øg værdien for kunderne og skab bedre forretning
Fremtiden banker på og kundebehov, markeder, teknologier og forretningsmodeller opstår og dør med stigende hastighed. Vi hjælper jer med at skabe relevante og tidssvarende visioner, strategier, produkter og services der mindsker afstanden mellem det, kunderne har brug for, og det, I tilbyder. Resultatet er mere værdi for kunderne og bedre forretning for jer.
I har naturligvis indgående viden om jeres virksomhed, branche og marked. Vi inddrager jeres kunders perspektiv, og opnår indsigt i deres drømme, nye behov og de samfundstrends, der påvirker deres adfærd og beslutninger.
Med den nye fælles viden definerer vi sammen en klar retning og udvikler konkrete løsninger, der skaber øget værdi for jeres kunder og gør kundeoplevelsen sublim.
Strategi- og forretningsudvikling indeholder eksempelvis vision og mission, forretningsmodel, value proposition samt nyudvikling eller forbedring af produkter, services og oplevelser.
#strategiproces #forretningsudvikling #kundeværdi #kundeoplevelse

En stærk fælles retning og et attraktivt produkt
DGIs Verdenshold
1) Planlægning af samskabelsesproces i samarbejde med DGIs ledelse
2) Facilitering af indsigts- og visionsworkshops med idrætspolitikere, professionelle og frivillige
3) Interviews, observationer og on-sight studier
4) Udvikling af indsigter og mulighedsrum
5) Udvikling af strategiske anbefalinger og værktøjer baseret på kundetyper
6) Afholdelse af præsentations- og dialogmøder
Eksempler på erfaring med strategi- og forretningsudvikling

Strategi- og forretningsudvikling – Eksport af dansk leg og læring
WOW Park
1) Indsigt i virksomhedens DNA, kontekst, marked, kunder og interessenter via interviews
2) Udvikling og formidling af strategisk fundament; vision, mission statement, virksomhedens 5 key drivers, 4 forretningsområder og brand story
3) Udvikling og formidling af læringskonceptet WOW Learning Programme
4) Indholdsmæssig og grafisk udvikling af digital præsentation målrettet partnere
5) Indholdsmæssig og grafisk udvikling af brand book – The WOW Story

360º designdreven forretningsudvikling – Fremtidens hotel
Kolding Hotel Apartments
1) Strategisk planlægning, rammesætning og projektledelse af 360º business/brandudvikling
2) Udvikling af indsigter via design antropologi; bl.a. user journey mapping og mystery shopping
3) Udvikling af value proposition, navn, tagline, visuel identitet og design manual
4) Udvikling af produkter og services målrettet hhv. erhvervs- og feriegæster
5) Konceptudvikling bl.a Map Of Surprises og Lånekassen
6) Design af lejligheder, værelser, reception/morgenmadsrestaurant og uderum
7) Udvikling af skiltning, wayfinding, website og annoncer målrettet nordeuropæiske kunder
Identitet og branding
Skab retning, mening, værdi og engagement
Vi skaber stærke brands med et klart WHY og en meningsfuld værdiposition som gennemsyrer alt hvad virksomheden skaber, gør og fortæller. Stærke brands inddrager kunder, medarbejdere og interessenter som medskabere, og opnår derfor loyale tilhængere og stærke ambassadører.
Med grundig forståelse for jeres kunders følelsesmæssige og rationelle behov, og jeres særlige identitet og kultur, udvikler vi det strategiske grundlag og de visuelle og sproglige elementer, der udgør et stærkt brand. Efterfølgende udvikler vi samtlige touch points og kommunikationsplatforme – eksempelvis website, trykte publikationer, præsentationer, fysiske omgivelser og events.
#why #positionering #branddirection #navn #tagline #visuelidentitet #designmanual

Den Danske Vestkyst – et brand med international rækkevidde
Dansk Kyst- og Naturturisme
1) Vidensindsamling via interviews med kernepersoner, oberservationer og desk research
2) Analyse af stedbundne kvaliteter og fælles DNA i de 11 kommuner, der tilsammen udgør
kyststrækningen fra Skagen til Vadehavet
3) Udvikling af strategisk fundament for brandet
4) Udvikling af formidlingskoncept, der fremhæver det enkelte område og den fælles identitet
5) Udvikling af navn, tagline og sproglig grundfortælling
6) Udvikling af visuel identitet; logo, grafisk element, skrift og farvepalet
7) Udvikling af brand guidelines til Vestkystens aktører og turistforeninger
Eksempler på erfaring med identitet og branding
360º forretningsudvikling, identitet og branding
Levring Efterskole
1) Strategisk planlægning, rammesætning og projektledelse af 360º business/brandudvikling
2) Kvalitative interviews og workshops med elever, forældre, medarbejdere og ledelse
3) Udvikling af vision, mission, indsatsområder og strategi
4) Udvikling af værdiposition, tagline, visuel identitet og design manual
5) Udvikling af digitale platforme – website og præsentationer
6) Space branding i fysiske omgivelser – uderum, gangarealer og lokaler
7) Udvikling af trykt materiale – brochurer og annoncer
8) Udvikling af tøjkollektion, merchandise og idrætsredskaber
