Hvordan skaber vi fremtidens efterskole?

Levring Efterskole kontaktede Share Republic for at blive klogere på, hvordan de kunne tiltrække nye elever og opnå et skarpt og differentieret brand. Levring Efterskole havde derfor brug for at forstå fremtidens "kunder" (elever), og få hjælp til at kommunikere til og med potentielle elever og deres forældre.

 

Proces

Share Republic planlagde og gennemførte en inddragende proces, som kortlagde elever og forældres livsaspirationer, ønsker og krav til (ud)dannelse, samt adfærd i forbindelse med valget af efterskole. Sammen med skolens ledelse og medarbejdere identificerede Share Republic skolens højere formål og autentiske styrker – og dermed det potentiale, skolen skulle realisere for at nå sine mål og sin målgruppe. 

Vi har større søgning end nogensinde før ...

Levring Efterskole har haft fornøjelsen at arbejde sammen med Share Republic gennem et udviklingsforløb, der har resulteret i, at vi dag har større søgning end nogensinde før. Skolen blev i år fyldt flere måneder tidligere end vi plejer, og der er væsentligt flere elever skrevet op til fremtidige skoleår. 

 

Forløbet har medført en helt ny målrettethed for os som skole og for medarbejderne i det hele taget. Vi har en medarbejderflok, der arbejder meget mere i samme retning. Vi har fået fælles sprog og referencer. 

Vi har fået værktøjer til at sortere i hvilke medier, vi optræder på, og i hvilken form. Vi står i dag som en meget stærk skole med en klar og tydelig profil.

Jeg kan til enhver tid anbefale et samarbejde med Share Republic.

Svend Hagelskær, forstander

Det har været centralt i forløbet, at finde ind til kernen i vores ydelse. Med Share Republic har vi gravet dybt, vi er blevet vippet i båden, og medarbejdere, kunder og interessenter er blevet inddraget, så vi har fået et skarpt indblik i, hvor vi står og hvor vi skal hen. 

 

Det har fra begyndelsen været et samarbejde, hvor Share Republic har lyttet. De har vist stor nysgerrighed og de har været eminente til at finde ind til kernen i de spørgsmål, der er blevet debatteret. Vi har ikke i andre sammenhænge oplevet, at arbejde “indefra og ud” og sætte kunden i centrum. Selve udgangspunktet har været anderledes. 

 

Svend Hagelskær, forstander

Vi har valgt at gå hele vejen. Alle kroge af organisationen bliver nu gennemgået – det foregår over tid, men det giver god mening for alle medarbejdere og giver en fantastisk god korpsånd. I forlængelse af forløbet ansatte vi desuden en kommunikationsmedarbejder, som styrer efter de guidelines, der er stillet op fra bureauets side.  

Mit bedste råd, til andre der gennemgår et forløb som dette, er at være åben og have et eller flere mål med processen. Hold målene for øje og vær klar til en sindsygt inspirerende proces!

Svend Hagelskær, forstander

Resultat

Udbyttet af forløbet er en vision og mission som definerer retningen og ledelsesgrundlaget for skolens formål, kerneprodukt, identitet og kommunikation. En strategisk position (Idræt og Life Performance), som forener brugernes behov med skolens styrker og DNA. Et tagline-koncept (INSPIRE) som engagerer og sætter barren for skolens ledelse, medarbejdere, elever og partnere. En visuel identitet, som giver skolen en moderne, differentieret og synlig "stemme" på digitale og fysiske platforme. Et responsivt website, som oversætter strategi til kommunikation.

Tags

#designthinking #brugerdreveninnovation #etnografiskresearch 

#valuepropositiondesign #vision #brandstrategi ​#visuelidentitet 

#kommunikationsstrategi #responsivewebsite #brandexperience

 

Vil du vide mere?

Kontakt Share Republic på telefon 2987 2118.